Saturday 3 September 2011

Imamku, Dirimu Adalah Kekasih Yang Aku Nantikan Diperjalanan Hidupku...


Ya Allah,
Jika dia telah datang padaku,
Jika ia yang telah Engkau takdirkan untukku,
Maka tidak akan kupersoalkan lagi keberadaannya,
Tidak akan kuhitung lagi kekayaannya,
Kerana ENGKAU telah mencukupkannya,
Ya Rahman Ya Rahim,
Izinkan aku bersamanya dalam takdir-MU,
Biarkan ia menuntunku untuk selalu di jalan-MU,
Jangan biarkan cintaku menyengsarakan dia hingga ia menjauhkan dirinya daripada-MU,
Jangan biarkan tanganku menghalanginya untuk datang kepada-MU,
Jangan biarkan keinginanku merosak ketaatan dia kepada-MU,
Jangan biarkan langkahku menghentikan langkahnya untuk selalu bertemu dengan-MU,
Jangan Ya Rab,
Jangan biarkan cintaku menghancurkan cintanya kepada cinta-MU,
Kekasihku,
Aku adalah milikmu setelah engkau nyatakan ijab qabulmu,
Dimana Allah yang telah menjadi saksimu,
Dimana kuletakkan syurga dan neraka diatas bahumu,
Dimana kuletakkan hati dan jiwaku di kehidupanmu,
Agar engkau dapat menjagaku dari keburukan nafsu dunia,
Kekasihku,
Jadikanlah aku seperti apa yang tertulis dalam firman-NYA,
Jadikanlah aku isteri solehah bagi dirimu,
Jadikanlah aku ibu yang benar bagi anak-anak kita,
Agar kelak kau takkan terganjak dengan urusan-Nya,
Jadikanlah aku bidadari di hatimu yang indah,
Jadikanlah aku sejarah hidupmu yang penuh dengan cinta,
Cinta yang engkau berikan atas nama cinta-Nya,
Agar aku tahu betapa besarnya cinta yang Allah berikan kepadaku,
Kerana Dia telah takdirkan dirimu untukku,
Amin Ya Allah.

No comments:

Post a Comment